måndag 31 januari 2011

Barnhelg

En mysig helg med barnen är nu slut.
Veckorna går alltid så fort med allt som ska göras på vardagen.
Läxor, fritidsintressen, handla, ja ni vet hur det är.

Men den här helgen har varit riktigt lyckad.
På fredagar har vi börjat bada på simhallen med sim, lek, bubbelpol och bastu.

Lördagen resulterade i det här spöket.
Vad gör man inte för barnen, men lite kul var det också.
 Barnen blev så här och tyckte att det var jättekul.
 Innan hade vi varit på sonens handbolls träning.
Förut har det "bara" varit bolllek men nu var det mer "riktig" träning.
Han tyckte det var kul men lite mer utmaning.

På söndagen pysslade vi.
I julklapp hade jag köpt olika pysselsaker och lagt i en låda.
Nu blev en del saker använda + toarullar och tändstiksaskar.
 Nu börjar de bli så stora att det är kul att pyssla med dom.
 Ett vårris plockade jag in också.
Jag hoppas på att iallafall några av kvistarna ger blad och kanske någon blomma.
 En liten baktanke har jag också.
Några av kvistaren är nerfallna från den här pilen.
Jag ser den från mitt köksfönster och grenarna skiftar i gult.
Skulle gärna ha en själv och hoppas på att någon gren ska få rötter.
Pil brukar ju rota sej ganska lätt.
Men det kanske är för tidigt på säsongen.

1 kommentar:

  1. Hejsan "Spöktanten"! Vad fina ni blev. Ni verkar ha haft en händelserik helg. Kul med pyssel.
    Kram från Eva Linnea
    PS Vet inte hur det blir med frö/sticklings-bytarkväll. Återkommer om när. DS

    SvaraRadera