tisdag 4 januari 2011

Vårsådder på gång

Idag har jag sått de första fröerna för i år.

Varje år säger jag att jag inte ska så något alls.
För jag är lite dålig på att ta han om dom sen i sommar och man får ju gärna för många.
Men sen när jag läntar efter våren blir jag sugen iallafall.

Jag gick igenom mina samlade fröer från föregående år och hittade en del kul.
Men eftersom jag bara hade lite jord hemma blev det bara tre olikafröer idag.


Den i ytterkruka är en Dagglåpspelargon
och den ska få stå inne förstås.
I de andra krukorna är det Aklejruta och en Akleja av Barlowtyp.
De ska ut i snön imorgon.

Vist är de söta Barlowaklejorna.
(Bild lånad från odla.nu)

Det kommer nog bli en del till sått under de närmaste veckorna.
Jag vill ju ha en prunkande trädgård med massor med blommor.
Eftersom det mest är gräsmatta nu, behövs det fyllas på med mängder med blommor.

Har börjat få en hel del mer eller mindre tokiga planer på vad som ska genomföras till sommaren.

1 kommentar:

  1. När man börjar sätta frön i krukor är det vår! Men det ser inte ut som det när man tittar ut. Jag vårdar de pelargoner jag fick av dig ömt och de ser ut att ha klarat av vintern bra. De står i mitt iskalla sovrum i Täby. Här i Småland ser det också bra ut. Även fuchsiorna. Några frön har jag inte fått ner i jorden än.
    Kram från Eva Linnea

    SvaraRadera