lördag 15 januari 2011

Första penseldragen

I min lägenhet har folk enbart bott ett par år och det syns.
Ingen som riktigt renoverat
utan mest fixat till inför försäljningar, ser det ut som.
Slarvigt målat,
handtag som enbart varit fastlimmade
och inte utbytta när de gått sönder, etc.


Jag har en längre tid varit sugen på att måla om mitt badrum.
Jag hade nytt badrumskåp, spegel och toahållare med mej när jag flyttade hit.
Det var ett loppisfynd för ett par år sen.
I höstat kom jag över ett "nytt" handfat med underskåp.
Det var en spricka i befintligt handfat visade det sej.
 
Badrummet har varit vitt.
Men inte målat på massor med år.
Så det var ju gulvitt med en mängd olika märken.
I fredags var det rea på allt i järnaffären,
jag kunde inte låta bli att passa på att köpa färg då.
Det blev ju en del tillbehör också.
Det var ganska svår att ta en bild på badrummet märkte jag.
Det här är grovhandfatet, under en dåligt målad hylla och fönstret.
Jag har ett vanligt handfat också.
Jag var ju såååå nyfiken på vilken färg jag hade beställt,
så jag måste kludda lite för att se.
Nu är det ju svårt med färger på bild,
men den ska vara ljust grön iallafall.
Tråkigt vitt standardkakel.
När jag hittar något bra ska jag byta ut duchen
till en kran där man även tappar ut vatten i badkaret,
utan att använda duchslangen.
Ev ska jag även byta ut kranen över handfatet,
som också är en gammal tråkig sak.

Men nu är det så här att jag fått för mej
att jag inte ska köpa något till radhuset
som inte är köpt på typ loppis, på rea eller något jag fått.

Så det lär väl ta ett tag innan jag hittar "rätt"saker.

1 kommentar:

  1. Lycka till med målningen! Det blir säkert "som nytt" ditt badrum. Bra "grej" att bara fynda på loppis eller att använda "fådda" saker. Jag försöker hålla mig till det i Nöbbele, så gott det går.
    Kram från Eva Linnea

    SvaraRadera