fredag 21 januari 2011

Målningen går vidare


Jag har inte kommit så långt som jag trodde
 med målningen av mitt badrum.
Jag har varit väldigt trött den här veckan
och en dag var jag och simmade.
(Skööönt)

Jag hade inget förlägingsskaft till penslarna, så vad göra.
Jo, jag tog golvmoppsskaftet istället.
Lite tape behövdes förstås.
 Även rollern blev fasttapade när jag skulle målat taket.
Trotts det blev det inte värdens bästa arbetsställning direkt
Stel i axlar och nacke,
 Nog syns det att taket behövde målas.
 En kortvägg nästan klar.
Har även målat utmed lister och bakom rör, ikväll.
Jag hoppas att jag hinner måla klart alla väggar en gång i morgon.
Behöver nog köpa mer färg också,
om det ska räcka till två strykningar.

Köpte bara en liter, var lite orolig att färgen inte skulle bli som jag ville.
När färgen är bruten kan man inte lämna tillbaka den.
Så det blir till att åka till järnaffären och köpa mer,
innan ja ska på min första bloggträff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar