torsdag 10 februari 2011

Vinden viner och snön yr.

Häromdagen skottade jag fram en liten bit av den ena uteplatsen.
För att kunna ta ut en stol, soliga dagar.
Jag längtar till våren.

Ha, ha, haaa.

Nu har det snöat i två dagar, inte minsta tillstymmelse till uteplats syns.
Tur att jag inte han plocka fram en trädgårdsstol ur vinterförvaingen.
Jag hade tankar på att göra en vårgrupp och ställa vid dörren.
Börjar bli trött på den vita ljungen som står där.
Men jag vet inga vårväxter som klarar av dessa väderomslag som är nu.
Från plussgrader och solsken,
till minusgrader och snöstorm.

Jag har tagit en del nya skott på lite krukväxter.
Lite förberedelser inför vårens växtbyten.

Idag viner vinden ordentligt runt knuten och ner i fläkten.
När jag nattade min mina barn ikväll sa min dotter något så sött, tyckte jag.

-Mamma, jag hör något som låter som en varg.
-Nej, det är vinden som viner och låter.
-Är vinden hungrig som en varg.
-Nej, vinden äter inte.
-Jo, vinden äter luft!

Sen vände hon sej om och somnade.

Till saken hör att vi bor, finns minst en vargfamilj.
Vi har nyligen pratat om vilka vilda djur som bor i skogen runtomkring.
Barnen verkar mest vara intersserade och vill sej djuren,
inte har de verkat rädda inte.
Men vinden den var tydligen otäck den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar