tisdag 25 januari 2011

Nya handtag

Häromdagen var jag på second hand affären
som har öppet två dagar i veckan.

Dagens fynd var handtag till köksluckorna.

Det här är de gamla.
Tråkiga, vanliga, lite slitna.
 De "nya".
Snirkliga, annorlunda, blänkande.
(efter att ha blivit avtorkade)
Jag fyndade en påse med 23 st handtag med skruvar,
kostade 65 kr.
Det blir ca 3 kr/st.
Det tycker jag är ett överkomligt pris.

Det blev några över och dom + de gamla,
tänker jag försöka sälja på loppis i sommar.
Billigare kan man nog inte komma undan.

Det tog ca en timme sammanlagt att byta.
Vilket lyft för hela köket.

Den här förändringen gjorde mej mer inspererad,
så idag har jag med barnens hjälp möblerat om.
Bytt plats på två byråer.
Blev jättebra.
Ett lagom stort projekt för barnen var det också,
De tycket det var kul och han inte tröttna.

1 kommentar:

  1. Jag har fyndat likadana handtag som dig men du hann ju före ,hihi och undrar om du har några kvar till mig? Maila mig gärna.....maria.lennep@glunten.se


    mvh Maria

    SvaraRadera