fredag 12 februari 2010

Rensa i röran

Idag har jag försökt att rensa lite.
Efter att grannen bjöd på te och en pratstund på förmiddagen.

Först kastade jag trädgårdstidningar.
Känns inte som att det är någon ide att ha kvar,
när jag förlorar min trädgård i maj.



Sen kom turen till en liten skänk som står i hallen och samlar skräp.
Där var det mycket att slänga eller sortera in på andra ställen.
Det är bra att rensa så här.
I röran hittade jag 2 biochekar och precentkort på blömmor för 100 kr.
Jippi.



Egentligen tycker jag om den här möbeln och den är en av sakerna som jag ska försöka ta med mej till nästa ställe.
Tänkte då måla den vit och laga baksidan som nu har lossnat.




Nu är jag klar med grytlappen som jag började med på syjuntan i tisdags.
Men den har ändrat uppgift.
Först tänkte jag grytlapp, sen blev det en disktrasa.
Nu tror jag att jag ska använda den som tvättlapp istället.

4 kommentarer:

  1. Bra FÖRE/EFTER-bilder på sekretären (skulle jag kalla din "möbel"). Man riktigt känner hur energin kan flöda bättre och du fick ju dessutom "lön" för mödan. Hoppas presentkorten gällde fortfarande!
    Kram

    SvaraRadera
  2. färger man blir glad av,
    jo jag har en plan, men vet inte om jag fixar ekonomin, men du som inte vet var du ska börja, råder jag att bara börja med nånting, för det känns mycket lättare att göra något, än som jag tidigare bara gå o oroa mig för ekonomin o inte göra nåt.
    Saften ska du absolut göra, den är så god, och nyttig, marmeladen får du behålla på köpet

    SvaraRadera
  3. har du virkförklaring på mormorsrutan förresten, är sugen på o virka en filt

    SvaraRadera
  4. Maila mig din e-postadress, så ska jag förklara hur det här med de olika djuren "fungerar". Jag är en "Drake" (jan53), min dotter (83) är en "gris", min dotterson (o8) en "råtta" och nya bebisen (10) blir alltså en "tiger".
    Kram Eva Linnea
    eva.linnea@live.se

    SvaraRadera