lördag 8 januari 2011

Tror dom att det här är något j**la B&B,eller

Tänkte jag skulle göra lite konstgjordandning
på min favorit doftpelargon Color Lace.
Den har sett rätt hängig ut ett tag och nu verkar den torkat ihop.
Jag tänkt att jag skulle ta upp den ur krukan för att se att det inte var för fuktigt runt rötterna.
Vad får jag se.
Jo, de här fulingarna och flera till
som jag redan kastat ut innan jag kom på att jag måste fota dom.
Nu är de iallafall fågelmat.
Så här såg den ut i somras.
Jag brukar lägga i tabletter mot skadedjur när jag tar in mina pellisar på hösten.
Men det glömde jag i år.
Men det var bara i den här det fanns inneboende,
jag var ju "tvungen" att kolla de andra också.
Nu är det vår hos mej!!!
Med frösådder och omplantering av pelargoner
MÅSTE det var vår, eller hur?????

2 kommentarer:

  1. jo årstiderna är lite dyrare, än affärer, men ekologiskt hem till dörren o så blir det av att man har grönt o frukt, beställ gärna genom min annons, så får jag en liten hacka, tack

    SvaraRadera
  2. Fy vilka äckliga "gäster" du har haft! Bra att de duger till fågelmat iaf.
    En fortsatt skön helg önskar Eva Linnea
    Lev väl!

    SvaraRadera