fredag 7 januari 2011

Rensar bland foton

Jag har börjat rensa bland mina foton.
Det ska man väl egentligen gör när man lägger in dom.
Men, ja,ja, ni vet hur det blir.

Nu är jag ju långt ifrån klar men tänkte visa lite bilder som jag tyckte var fina.
Att det sen nästan doftar sommar om dom gör ju ingenting.
Läääängtar till sommaren. 
En dag var jag och barnen på Wira bruk som ligger ca en mil från där vi bor.
Wira bruk är en gammal smedja där man förr smidde värjor till armen,
senare yxor och bruksföremål.
Nu tillvekas riktigt fina saker i smide. 
Väl värt ett besök. 
Smedjan drevs med vattenkraft.
Vist är det vackert.
Har man en klätterapa får man ha is i magen.
Båda barnen älskar vatten, framförallt sonen.
Det här är en växt som jag fått på en växtbytarträff.
Jag hoppas att den klarar vintern.
Det närmaste jag kan komma att kalla färgen,
som inte riktigt kommer till sin rätt här är
lysande Tuttifruttifärgad.
Det här är en knopp från en taklök.
Tyvärr har jag ingen bild från när den slagit ut.
Men "stammen" är mörkt röd med mörka blommor.
Solrosor är väl häftiga.
Nu har jag sett att det finns helt mörka också.
En dag var jag på Rosendalsträdgård på Djurgården.
Där står denna underbara ängel i örtgården.
Den skulle jag gärna vilja ha i min trädgård.
Jag blev helt förälskad.
Det här är också en dröm.
Blommande timjan.
Undrar om man kan fylla hela trädgården med timjan.

3 kommentarer:

  1. Tack för din fina kommentar inne hos mig idag!
    Jag blev jätteglad!
    Klart du kan få din platta trädgård att bli bra!
    Jag har ju fått till det så... att den inte är lika platt på sommaren.
    På vintern är den fortfarande ganska platt när perennerna gått i vila.
    På hösten när allt är fullväxt så är den inte så platt!
    Linda

    SvaraRadera
  2. SÅ många fina bilder och så har jag läst dina sammanfattningar av året och föresatser om det nya. Jag fick många bra tips om hur man kan organisera sig.
    Kul att du redan börjat så.
    Och ditt hus är så gulligt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Vad kul att se att du är så på g. Fina bilder, intressant årskrönika och härligt tänk inför det nya året.

    Här ligger jag än så länge ganska lågt med både summering och nystart då vi försöker komma in i rutiner och anpassa oss till det nya livet som föräldrar.

    SvaraRadera