söndag 5 september 2010

Mitt gamla dockskåp har kommit till herders igen.

Dottern och jag hade en dag bara hon och jag i förra veckan.
Vi hjälptes åt att möblera "mitt" gamla dockskåp som hon fått.
Det var kul att se alla gamla möbler och tapeter, se hur inredningen förändrats sen 70-talet.
Men det roligast var att se hur dottern möblerade. 

Det som jag hade som vardagsrum blev för henne köket.....
och det jag hade till kök.
Där står det en julgran.

Vi hade en trevlig stund bara vi två (sonen var på utflyckt med en kompis)
och pratade och skrattade.

Tänk att man (jag) så sällan tar sej tid för det som är viktigt. 
Barnen.
Städa, diska, fixa är inte lika viktigt och kan göras senare.
Det här är något som jag måste bli bättre på. 

5 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter! Visst är de där stunderna man kommer på att det finns viktigare saker än disk och sådant underbara! Mys på med familjen...

    Varm kram/ Anna

    SvaraRadera
  2. Vadär det med barnen nuförtiden - mina tjejer har också möblerat helt konstigt ;-)

    SvaraRadera
  3. Kloka ord...barnen är det viktigaste man har, en dag så är dom vuxna, mina små killar är nu vuxna män...:D så ta tillvara på tiden, kramen

    SvaraRadera
  4. Nu blir jag alldeles nostalgisk... va fint ni gjort! Visst är det så mysigt att greja tillsammans med barnen!
    Ha en fin dag:)
    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. vilket fantastiskt fint dockhus du har, med tidsenliga möbler och allt! jättekul att få se.
    agneta kram

    SvaraRadera