måndag 22 februari 2010

Tjuvstart av våren

Jag tänkte tjuvstarta vårteckens utmaningen idag.
Egentligen börjar den inte förrän 1 mars.
Men nu är jag så trött på vintern så att jag bara måste leta vårtecken.

Bokrean är ju något som alltid är på våren.

I år provade jag att beställa på nätet i förtid.
Det är ju inte riktigt samma känsla som att gå och känna, klämma,
läsa lite här och där, men det funkade riktigt bra.

Nu har jag hämtat ut böckerna och ställt upp dom på byrån i sovrummet.

Jag tycker att det ser riktigt inspirerande ut.
Nu hoppas jag att de ska glädja mej varje morgon ett tag framöver där de står.
Men naturligtvis även när jag läser dem och "blir klok".

En annan sak som jag gör varje år och oftast på våren är att
gå till min bankman (som egentligen är en kvinna)
och kolla konton och pensionen.
Inte för att det finns många ören att leka med,
men de som finns ska göra största nyttan som går.

Sen att solen faktiskt värmde i dag gör ju inte det hela sämre.

1 kommentar:

  1. Bokrea är härligt, även om jag själv blev lite besviken på utbudet av trädgårdsböcker. Det brukar annars vara reans höjdpunkt ´för mig.

    SvaraRadera