söndag 21 februari 2010

Mer rensat

Den här veckan har det blivit lite mer rensat.

Dotterns bokhylla och hennes lilla bord.
Det är väl sånt som alltid måste hållas efter,
men nu kunde jag slänga lite saker också.

Före


Efter, en viss skillnad.
Ett tomt bord vet ni ju hur det ser ut så det fotade jag inte.


Jullådorna fick sej en genomgån också.
Ja, jag vet att det var ett tag sen det var jul.
Själva julnedpackningen skedde på nyårsdagen.
Men nu fick jag, 3 lådor + två lösa julgransfötter till att bli 2,5 låda.
Rensat, slängt och organiserat om.
Alla adventssaker i en låda, allt till julgranen i en och en halv med tomtar.
Innan separationen hade jag en hel låda med tomtar men vi delade upp dom och jag fick de som jag tyckte bäst om. Hi, hi.

Har också städat ur ett skåp i köket, ni vet ett sånt som allt möjligt ligger i.
Bakformar, kavlar, tomma glasburkar och flaskor, skålar m.m.
Några saker ska X et få, några ska jag sälja på loppis i sommar.
Det blev mindre saker kvar och så blev det ju urtorkat också.


Den här burken "hittade" jag.
Jag har ju vetat om att den funnits men inte tänkt närmare på den.
Jag har haft mina pepparkaksformar i den i alla år.



Men nu ska jag ha hårt bröd i den istället.
Hårt bröd skräpar ner något ofantligt om det inte ligger i låda.

1 kommentar: