tisdag 9 februari 2010

Mellis vid datorn

Efter att ha gjort ärenden i centrum är det dax för lite mellis.
En smoody på annanas, kiwi, klementin, jordgubbar, björnbär och lite Proviva jordgubb toppad med lite citromellis.
Ja, lite ingefära är det ju i också förstås, det är så gott.













Inte tänker jag tala om att jag åt en semla från vårat fina stenugns bageri inte.
Den åt jag upp innan jag han fota. Då räknas väl inte kalorierna, eller hur?
Men som jag brukar säja "det är bra för själen".


Var också inne i vår nyöppnade möbelaffar, Montebello Möbler.
Vilken trevlig affär, verkligen ett lyft för lilla Vallentuna.
De har så fina saker och jag blev så inspererad till att göra både det en och det andra efter att ha varit där.
En trevlig pratstund fick jag också med en av tjejerna som ärger och tillverkar sakerna de säljer. Tack för det.

Hm, undrar vad jag ska göra nu innan jag går på syjuntan ikväll.

Jag vet, virka lite.
Tänkt jag skulle virka lite hjärtan och fylla med lavendel och ge bort till några vänner som Alla hjärtasndag present.

1 kommentar:

  1. Vilken härlig mellis du har gjort!
    Kul att få titta in här hos dig!

    SvaraRadera