lördag 27 februari 2010

Svårt att avsluta, nya saker lockar

God morgon denna disiga lördagmorgon.

Inte är det kul att titta ut på allt det gråa och småregnet.
Men det tinar snön. Ser redan hur den sjunkit ihop.
Ett par dagars regn och sen sol så har vi barmark här.
Hoppas kan man ju alltid.

Men jag har kommit på en sak.
Jag hinner inte avsluta virkprojekt som jag har påbörjat.
Det är liksom roligare att börja på något nytt.
Det dyker hela tiden upp nya idéer om vad jag skulle vilja göra.




Här ligger två grytlappar med ofäst tråd, har börjat på en blå/vit istället.
Januaridockan från Ulliga Gulliga saker, utan kropp.
Snart kommer marsdockan.
Sen ligger det afrikanska rutor och mormorsrutor med ofästa trådar,
det var innan jag kom på att man kan virka in trådarna när man byter färg.

De afrikanska rutorna har jag inte riktigt bestämt vad det ska bli av än.
Mormorsrutorna hoppas jag det kan bli en liten filt av,
annars blir det nog kuddar tror jag.
Jag är nu uppe i 40 mormorsrutor, 20 med fästa trådar och 20 utan.
Men det ljusgröna garnet har jag bara ett påbörjat nystan av,
de andra har jag två till av.

Det i det mörkgröna garnet är ett experiment
Blir det bra visar jag senare, annars repar jag upp.

Någon som vet var man kan hitta garner som gått ur sortimentet.
Jag har mailat med Marks&Kattens och de kan inte hjälpa till.
Garnet heter Avanti cotton, färg 09, parti 1533.
Om det är någon som skulle ha garnet
och är intresserad av att sälja det till mej vore jag tacksam.

Sitte också och funderar på om jag har svårt att avsluta saker i livet i övrigt.
Att jag hoppar på saker innan jag är klar med det gamla.
Jag vet inte.
Jag är ju mitt uppe i en förändringsproses,
så många tankar snurrar runt i mitt huvud.

Nu ska jag ta mod till mej och ringa en kille
som jag ev ska hyra en lägenhet av i andra hand.
Det är nervöst och jag är obeslutsam om hur jag ska göra.

2 kommentarer:

  1. Tack för kommentaren, det var ju skönt att någon kunde känna igen sig ...

    Vad det gäller projekten och idéerna som hopar sig, så känner jag definitivt igen mig just nu. Det komiska är att en av böckerna du har köpt hittade jag på biblioteket i fredags och har precis läst ut den så jag rekommenderar verkligen att du läser Praktisk Feng Shui för hem och själ. Den kanske kan ge lite hjälp på vägen. Jag tänkte jag ska läsa den en gång till lite långsammare och göra målövningarna.

    Vilken praktisk knäckebrödsburk du fick, en sådan fast lagom till ett paket hade jag behövt nu när jag tillhör "det kringresande folket" och jobbar på 14 avdelningar under en treveckorsperiod med arbete på 2 avdelningar per dag.

    Dessutom var det kul att se dina virkalster, så jag lägger till dig på min trädgårdsblogg där jag samlat pysselbloggar.

    SvaraRadera
  2. Hej! Kul att du vill vara med i min tävling, välkommen! Har kikat runt på din mysiga blogg och känner att hit kommer jag gärna igen! Ha en fin lördagskväll/ hälsar Leni på Crea Diem

    SvaraRadera