fredag 22 januari 2010

Rensa i röran

Jag tänkte haka på en utmaning som "Ulrika Grabriel Insperatör" har på sin blogg. (jag har fortfarande inte lärt mej hur man länkar.) Utmaningen går ut på att man ska rensa i sin röra som man samlat på sej genom åren. Här behöver rensas men orken är det siso där med så en utmaning som insperation är precis vad jag behöver.

Jag började med utrensning redan i våras/sommras. Kände en styrka och ny energi komma in i våra liv. Men vad som hände var att jag rensade bort min sambo. Vi insåg nog båda att varat gemensama liv var slut.

Men nu behöver det rensas igen. Dels för att jag kommer att flytta i maj och då till något mindre, så vissa saker måste bort. Sen vore det ju bra om det jag släpte in lite ny engergi och ett nytt flyt. Vem vet vad som kan hända?

Jag har läst en del om feng shui som den här utmaningen bygger på och mycket verkar sunt. Att om det är stökigt i ens hem så mår man dåligt. Har man ett hem som man trivs i och omger sej med saker man tycker om mår man bättre och är mer öppen för nya förslag. Det är ialla fall min känsla.

Har äntligen kommit mej för att sätta upp lapp om Vattensköldpaddor bortskänkes. Idag har jag och barnen städat kastrullskåpet, mina smyckeskrin, och jag har städat i sovrummet.

Har fått köpa en byrå billigt av en granne, som kommer passa jättebra i mitt sovrum. Den är i furu och lite gameldax precis som jag tycker om. Om den inte får plats när jag flyttar får jag väll sälja den igen. Men det var det här med att omge sej med saker man tycker om. Sen är sovrummet ett rum som man ska lägga ner energi på enligt feng shui, för det är där själen vilar. Hallen ska man också se över, det ska vara rent och välkomnande både för människor, nya ider och energier.

Rensningen fortsätter imorgon med burkskåpet, ni vet ett sånt där skåp där man slänger in alla bra att ha burkar blandat med Tupperware.

1 kommentar:

  1. Tack för trevlig kommentar inne hos mig. Det är alltid trevligt med nya bekantskaper. Vi bor ju nära dessutom, jag bor i Täby.
    Lycka till med din städning & utrensning.
    Varm kram

    SvaraRadera