fredag 22 januari 2010

Nytt försök

Nu var det ett tag sedan jag skrev och mycket har hänt.

Jul och nyår har passerat.
Julen firades med mamma, med ett lunchbesök hos pappa på vårdhemmet. Barnen kom uttröttade på kvällen och dagen efter hade vi lite julmys här hemma, med julmat och julklappar förståss.
Nyår firade jag hemma med barnen eller fira och fira det blev som en vanlig kväll. barnen var trötta och det var även jag.

Nu har jag sålt radhuset. Konstigt nog känns det bra, trots att jag inte vet var jag ska bo. Men nu finns ett datum och då är det lättare att få hjälp.

Efter att min depretion blev mycket värre har jag nu så sakteliga börjat klättra uppåt igen. Med hjälp av mediciner, terapi och en insikt att nu kan jag göra vad jag vill, äta vad jag vill, möblera hur jag vill, träffa vänner om jag vill etc. etc.

Sen har jag både stickat och virkat, det är en speciell sorts terapi. Inte för mycket räknande och då blir det nästan meditativt. Sjalar är det jag snöat in på nu. Dels för att det är ganska enkelt och sen för att jag ofta fryser och har ont i axlarna.

Barnen bor nu varannan vecka hos mej och varannan hos pappan. Det känns bra att det blir llite mer strukturerat. Både för mej och för barnen. Sen kommer det säkert att dröja innan det blir vardag på riktigt.

Det var lite om vad som hänt sen sist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar