söndag 31 januari 2010

Veckans utrensning

Jag är ju med i Ulrika Gabriels Insperatörs utmaning rensa i röran, kolla här

Den här veckan har jag rensat
Överskåpen till kylen och frysen
Min två barns garderober, plockat ur för små kläder och torkat ur.
Skåpet under diskbänken
Frostat av frysen
En del av ett större skåp

Jag är lite dålig på att komma ihåg att fota före.
Är inne i en riktig rensa fas i mitt liv, så plötslig står jag där med huvudet i ett skåp och slänger saker.

Men förra veckan rensade jag ur ett skåp som jag inte la in bilderna på så de kommer här istället.


Före










Efter










Idag har jag burit till återvinningen
En svart soppsäck med gamla plastburkar och liknande.
En svart soppsäck med diverse skräp
En påse kläder till den lokala hjälporganisationen
En påse glas, trasiga eller burkar/flaskor utan lock
En papperspåse tidningar
En påse gamla lakan
En påse med trasiga gamla elprylar

Det är ju viktigt att sakerna hamna på rätt ställe.

Tänk att man samlar på så mycket skit rent ut sagt.
Varför sparar man på trasiga saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar