lördag 30 januari 2010

En ny kvinna

Jag har sedan en tid tillbaka känt att det är dax för en förändring.

I början av december klippte jag håret från axellångt till riktigt kort.

Jag håller på att rensa ut kläder som jag inte trivs i eller kan ha. Då menar jag inte bara sånt som är för stort/smått utan verkligen alla de kläder som bara hänger där i garderoben och ta upp plats och aldrig andvänds. De kläder som jag köpt men inte trivs i, de som väcker olustiga känslor etc, etc.

Jag tycker att jag har provat och rensat sen nyår men fortfarande rensar jag ut. Idag åkte det gamla trasiga regnstället, för några dagar sen alla gamla amningsBHar, till saken hör att mitt minsta barn är 4,5 år.

Har köpt en del nytt. Två tröjor, en lila långärmad och en lejongul kortärmad, igår hittade jag en mörkt brun tjol på rean som jag trivdes jättebra i.

Jag mår sååå mycket bättre när jag känner att jag har kläder som passar och som jag trivs i. Nu klär jag mej för min egen skull inte för någon annan.

En annan förrändring som jag försöker tänka på är att äta hälsosam mat. Mat gjord från grunden med mycket vitaminer och mineraler och annat som man mår bra av. Har börjat göra fruktsmoodis, vad underbart gått det är.
Jag tror att jag kommer må bättre om jag inte lever på snabbmat och godis. Ni vet lite det där "Du är vad du äter".

Har mer och mer börjat titta på både fenshui och ayur-Veda.

Nu när jag har tänkt så här ett par veckor tycker jag att jag mår bättre och har mer energi.

Jag vill inte se det som en diet eller en tillfällighet utan som mitt nya liv. Sen hoppas jag att det här mer hälsosamma tänket såsmåningom ska göra att jag blir några storleka mindre.

2 kommentarer:

  1. Tack för besöket inne hos mig! Och tack för tips om en feng-shui-blogg (FENG SHUI - harmoni i hemmet). Den ska jag titta närmare på.
    VARM kram i det vita vintervädret

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentaren hos mig! Visst är det skönt att rensa, gillar det massor och idag har jag hängt in strukna kläder i klädkammaren och bara njutit av att gå in där!:)
    Vad rätt du har om att klä sig i det man tycker om och trivs i. Klä sig för sig själv och inte för andra.
    Kram

    SvaraRadera