måndag 25 januari 2010

Ensam vecka

Idag hade vi skiftning av barnen, (eller vad det nu heter, jag är ju ny på sånt här) Jag lämnar barnen på morgonen på dagis/skola och så hemtar pappan på eftermiddagen. Funkar bra tycker jag. Men idag var det föräldrarficka på dagis, så då var vi båda där. Efter fick jag se hans nya lägenhet. Han flyttar inte officiellt förrän början av februari men har redan fått nyckel för att börja renovera. För renoveras behövs verkligen. Men den blir nog bra tillslut.

Det känns både sorglig och skönt att inte ha barnen här. Natuligtvis saknar jag dom, men jag kan göra lite som jag vill när de inte är hemma. Hinner med att göra massor.
Idag har jag lämnat barnen, fikat med kompis, ätit lunch, pratat i telefon, varit på föräldrarfika, vilat, virkat, städat, smörjt in ett träbord, tvättat, hängt tvätt, tittat på TV och bloggat. Oj, vad jag har hunnit med mycket idag.

Jag har idag fortsatt att rensa hemma. Jag städade ur skåpen ovanför kyl och frys. Slängde massa, gammalt godis, nötter, några plastsaker. Det blev såå fint. Glömde naturligtvis att fota.

Det här med att rensa har blivit min stora grej nu. Jag började redan innan jag gick med i utmaningen. Rensat ut kläder, trasiga saker. Tänk vad mycket man samlar på sej, på kort tid. Saker som bara ligger och ligger trots att de är trasiga eller inaktuella Nu är det mycket som åker av bara farten. När jag flyttar vill jag bara ha med mej saker som jag verkligen trivs med.

Mitt mål är att jag ska rensa ur alla skåp och lådor innan jag flyttar i maj. Det vore bra om jag kunde gå igenom alla lådor som åkte upp på vinden vid förra flytten. Men just nu tänker jag inte sitta en hel dag på vinden. Det är en kallvind här och när det är -10 ute så är det -8 på vinden. Så i mars/april tänkte jag att det skulle vara behagligt att fixa det.

Ska nog fixa olika lådor till saker som ska slängas, ges bort, säljas. Bättre att lägga i lådor direkt istället för i högar på golvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar