söndag 29 november 2009

Första advent

Nu närmar sej julen med stormsteg.
Idag var jag och barnen på advents gudtjänst. Vi går i kyrkan ibland när den är barnanpassad. Men att vara i kyrkan när den är fullsatt, med körer, blås och två som spelade orgel, det var häftigt.
Det är något speciellt med julsångerna, ljusen och stämningen.

Sen var det fika i församlingsgården. Här har de som tradition att ha en jättestor julkalender med luckor som öppnas varje dag. Idag visade luckan ett sjukhus i Jerusalem som hjälpte alla som kunde komma dit, oavsett religion. Även dagens kollekt gick till sjukhusets verksamhet. Det är ju verkligen något som man kan stödja, att hjälpa sjuka i ett utsatt läge.

Jag började att pynta lite redan igår. Men idag gjorde vi iordning adventsljustaken och tog fram lite änglar (tomtarna får vänta någon vecka).

Är nu sjukskriven fram till jul. Pratade med en vän nyligen som har haft en liknande diagnos som jag på sitt sjukintyg och hon fick inte ett öre från försäkringskassan. Tänk om jag inte får pengar. Min redan ansträngda ekonomi tål inte det.
Min depretion blir bara djupare känns det som och inte blev det bättre att höra att jag kanske inte kommer få pengar. Känner mej utbränd och ser inte stor mening med att gå upp på morgonen. Då är det bra att ha saker inplanerade, så att jag måste.

Det här skulle ju bli en virk och handarbetsblogg var det tänkt. Men jag hittar inte kameran så att jag kan fota något som jag gör. Jag har iallafall gjort klart sjalen som jag stickat. Virkade en kant runt om. Jag blev riktigt nöjd tror jag. Ska använda den imorgon och känna efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar