torsdag 12 augusti 2010

Nu blommar det lite i min trädgård


Mörkt röd lejongap.
Självsådd
Mörk kärleksört
Ringblommorna blommar här och var

Den första man ser på våren gör en så glad, sen kommer invationen och till hösten är blir jag glad igen av att de någon enstaka. Men jag är snabb att ta bort blomman innan den går i frö.

Dotterns favorit.
En dubbel bellis som blommar igen.

Två sorters violer

Blå akleja blommar igen.
De tyckte inte om flytten och sen värmen.
Nu blommar den igen.
Bilden blev lite suddig, men jag ville visa den ändå,
för jag tycker den är så söt med sina vita kanter.
En ätbar tagetes som jag köpte som liten planta i våras.
Nu är den gigantisk.

Timjanblomma.
Jag älskar timjan,
men med flytten och sen värmen är det flera som har dött under sommaren.
Mynta som jag har i en stor kruka.
Jag gör ofta te på mynta till kvällen.
Tillsammans med
Lavendel.
Mörkblå i förgrunden och vit/ljusblå i bakgrunden

1 kommentar:

  1. Du verkar ha ungefär samma blommor som har överlevt den här sommaren som jag. Fast du har några fler. Det är tur att det finns de där TÅLIGA växterna som verkar överleva allt.
    Kram EL

    SvaraRadera