torsdag 26 augusti 2010

Några pelargoner hos mej

Det har inte blivit så många inlägg sista tiden.
Har börjat jobba och har haft barnen två veckor den här gången.
Ja, livet helt enkelt.

Dom här bilderna tog jag för ett tag sedan,
men har liksom inte kommit mej för att blogga dom.

Här har jag försökt mej på att stamma upp en doftpelargon.
Det här är andra sommaren och nu tycker jag att den börjar se något ut.
Förra sommaren växte den bara på höjden.

Den här rosa har min dotter valt. Söt va.

Några olika i en gammal kopparkittel.


Den här röda stjärnpelargonen står på bordet på framsidan.

Det här en en hängpelargon som tagit sej riktigt bra nu på slutet av sommaren.

Den höll på att åka till perlagonhimlen i våras.

Det roliga med just den här har fått en blomma i en annan färg än de övriga, förra året var det samma stimmiga färg på alla blommor.




4 kommentarer:

  1. Vackra pelargoner! Spännande med den som bytt färg, kanske ett gammalt anlag som fått chans att leva upp igen?

    SvaraRadera
  2. Fina pelargoner och ha en bra helg!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Har du några vita vill jag gärna ha sticklingar. Torkar frön till stockrosen. Skickar. Har jag din nya adress?
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka pelargoner du har! Dom klarar jag inte alls av.
    Tack för rar kommentar! Jag skrattade nog redan på plats, tror jag, jag bekymrar mig oftast inte så mycket......
    Agneta kram

    SvaraRadera