lördag 14 augusti 2010

Äntligen klar

Nu är jag klar med en av sjalarna som jag började med i sommaras.
Har tidigare skrivit här.
Med den här har jag haft ett ofrivilligt uppehåll under sommaren.

En dag när jag satt ute och virkad tog min dotter garnnystanet och sprang in genom vardagsrummet, genom hallen, ut genom ytterdörren, runt knuten och ut på uteplatsen igen.

Kan ni tänka er vilket trassel det blev.

Men nu är den klar och jag är jättenöjd.
Den är mjuk och skön och kommer bli mysig till hösten.

Två tomtar har jag limmat ihop idag.

Själva virkandet går fort men det är sen när jag ska få ihop delarna som det drar ut på tiden.

Nu är utemöbeleln målad.
Målade de sista stolarna i morse.

Färgen tar så lång tid på sej att torka så det gäller att planera,
så det inte ska regna.
Här är stolarna precis färdigmålade och
jag har inte kunnat flytta ihop dom så där snyggt än.
Vad jag ser fram emot att kunna sitta här med vänner och fika.
Det behövs ett parasol också men det får nog vänta till nästa år.
Gruppen har jag skrivit om här .

3 kommentarer:

  1. Vad du fixar och donar! Fin sjal, fina stolar ....
    Kram Eva Linnea

    SvaraRadera
  2. Stolarna blev ju kanon med den nya färgen.
    Sjalen snygg.

    SvaraRadera
  3. Fler än jag som tänker på Julen :) Tomtarna blev så fina.
    Jag kommer att visa hur man virkar polkastängerna i min lilla "virkskola.
    Kram Annika

    SvaraRadera