torsdag 5 augusti 2010

När blir man TANT???

Idag har jag gått två var på kortaste motionsslingan vid IP.
Från börja hade jag bara tänkt gå ett varv, bara för att komma igång liksom.
Men det var så skön, avstressande och meditativt så jag tog ett varv till i lite högre tempo.

När jag gick där i skogen och blev omgådd av ett par i 20-25 års åldern med träningsklädder, kände jag mej ofantligt gammal och töntig där jag lunkade fram i vanliga kläder och sandaler.
När jag gått mina två varv och var på väg hem såg jag två tjejer som svängde in på spåret de var nog i min ålder (40) och hade också "vanliga" kläder.
När jag såg dom tänkte jag där kommer två tjejer i min ålder.

Men jag undrar vad paret i skogen tänkte om mej,
"vad är det där för tjock gammal tant och vad gör hon här" eller.

Jag kommer ihåg när jag var en 13-14 år och träffade en äldre dam på 80 år
som sa att hon inte kände sej en dag över 18 år.
Jo, vist. Skulle inte tro det.
Hon är ju bara sååååå gammal tänkte jag.

Nu är ju jag inte 80 år än, men jag kan förstå vad hon menade.
Jag känner mej som 20 år, 25 kanske.

Är Tant en ålder, en klädstil, ett sätt att vara?


Idag när jag gått en extra runda har jag faktiskt kommit över 10 000 steg enligt stegräknaren.
Så det får bli ett varv eller två ett par gånger i veckan hade jag tänkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar