lördag 22 maj 2010

Hjälpsamma vänner i sommarvärmen

Idag har jag hunnit med mycket för att vara mej.
Men solen skiner, det är varmt, jag trivs i mitt nya radhus så orken och inspirationen kommer tillbaka så smått.

Igår var jag hos min läkare som höll med om att jag skulle börja jobba 75% från måndag och börja trappa ner på mina antidepresiva tabletter.
Bara det känns skönt.

Morgonen började med storbak.
Först ett rågbröd i långpanna och sen två satser bullar.



Vist ser det härligt ut med alla bullar under vit/röda handdukar.
Imorgon ska jag stå på bakluckeloppis och sälja lite utrensade saker och bullarna kommer med som extra bonus.
Det brukar gå bra med bullar frampå eftermiddagen.



Finns det något härligare och sommrigare än vittvätt som hänger ute i solen.



Till lunch kom en väninna och hennes man och barn, mannen hjälpte mej att hänga upp lampor, gardinstänger m,m.
Måst erkänna att jag har lite fobi för borrmaskiner och för just sånt här behövs det borras.
Tur att man har hjälpsamma vänner med trevliga män.



Här har han hängt upp gardinstången med hylla och satt upp lampan.
Det börjar mer och mer likna ett hem och inte ett kartong upplag.
Visar en bild till av mitt sovrum där även säng och byrå syns, att enbart visa taket känns så fel.



Vad tycker ni.
Byrån, ska jag måla den vit eller ska den få vara som den är.
Under sommaren hoppas jag hinna måla en del andra möbler.
De visar jag vid ett annat tillfälle.

1 kommentar:

  1. Fasiken vad det regnar! Regnade loppiset bort i dag?
    Jag förstår att du tvekar att måla. Målar du sängskåpet blir det en helt annan/ny stil. Jag skulle måla för att få den "kalla" lantliga stilen. Har en viss liten (men bara liten) motvilja mot trävitt just nu, speciellt furu.
    Kram Eva Linnea
    PS Ska sätta in pengar till dig i dag. DS

    SvaraRadera