söndag 27 mars 2011

En dag på Trädgårdsmässan

Jaha, vad fotar man på en trädgårdsmässa där det fanns allt och lite till.
Jag var där i fredags men det kom lite liv emellan.
 Det här tyckte jag såg härligt ut. 
 Lite kul
 Vårigt.
Den röda bron ser väl härlig ut.
 Ett träd med som glasflaskor med nejlikor i.
På stegen står flera pelargon Australie.
En härlig doftperlagon med fina små söta vita blommor.
Det är en av mina favoriter.
 Den här killen skulle kunna få stå hos mej.
 Lite vatten i trädgården skulle inte heller vara dumt
 Snurrande glaskulor.
Det tyckte jag var jättehäftiga
 Kollade en stund på hur man gjuter tråg.
 Jag han också med att lyssna på två föredrag under dagen.
Tänk om alla fåglar skulle bo så här.
Det är en av alla fågelholkar som var gjorda av skolbarn i hela Sverige,
det var inget fel på barnens fantasi inte.

Naturligtvis har jag glömt att fota vad jag köpte.
Det var inget av det som jag visar här.
Det får ni se i ett annat inlägg för nu ska jag gå och sova.

1 kommentar:

  1. Även om man har varit på samma mässa är det alltid roligt att se vad andra har fångat med sin kamera. Det brukar vara helt andra saker än vad man själv lade märke till. Kallt på nätterna, sol på dagarna. Då är det vår!
    Kram från Eva Linnea

    SvaraRadera