söndag 23 maj 2010

Loppis i regnet

Idag har jag sålt på backlukeloppis.
Mamma och jag hade bestämt för länge sen att vi skulle stå idag.
Jag hade sagt "inte om det spöregnar".
Under natten hade det kommit en skur men nu på morgonen såg det ut att spricka upp.
Jag packade bilen, tog allt mitt bröd som jag bakat och lite överblivna växter.



Trots lite duggregn packade vi upp.
Några glada shoppare fanns det, men mest de andra försäljarna.
En liten förtjänst blev det.
Sen kan man ju inte låta bli att titta vad de andra har och lite fick följa med hem.
En söt lampa, två lampskärmar, en planta vidjehortensia och en planta Rudbeckia purpurea Echinacea röd.
Sen är det ju precis där cocosbollsfabriken har sin fabriksförsäljning så lite cocosbollar måste jag ju ha. M,mmmmmmmmmmmmmmm.
Inte klarnade det upp inte, det regnade till och från hela tiden. Jag gav upp i förtid och åkte hem och tog ett varmt bad istället.





Inspirerad av de nya fynden gjorde jag iordning barnens rum lite mer.
Det har varit lådor, utspridda leksaker och över/under/mellan allt konfetti.
I ett obevakat ögonblick hittade barnen förra helgen en påse med färggran konfetti som dom lekte med.
Konfetti är som granbarr, neslar sej in överallt.

Nu ser det iallafall ut så här, från ena hållet och...


så här från andra.


Det blir lite trångt, framför allt eftersom de är vana vid varsitt rum och har det hos pappan.

1 kommentar:

  1. Vilken otur med vädret! Du för trösta dig med en kokosboll, men bara EN!
    Det bor en prinsessa och en prins hos dig ser jag.
    Kram

    SvaraRadera