torsdag 20 maj 2010

Tjejhelg

Efter att vi hade flyttat på fredagen kom mitt tjejgäng på morgonen
och hjälpte mej att packa upp lite.
Som köket, sängar, soffa och flytta runt lite skåp.
Två åkte och handlade lite mat och godsaker.

Sen åkte vi iväg på vår sen länge planerade tjejhelg.
Vi åkte till ett B&B en bit härifrån.
Kolla vilken fin toalett de hade, var bara tvungen att ta ett kort.


(Jag vet inte varför bliden inte vrider sej som jag vill, har försökt på flera sätt)

Jag glömde att ta kort på själva huset, det regnade när vi kom.
Men huset var ett gammalt rött hus med vita knutar omsorgsfullt renoverat.
Ett verkligt drömhus.

Det var ordnat så att vi fick en halvtimmes masage var och sen kunde man vila, prata umgås i väntan på att alla var klara.
Sen blev det middag.
God paj mmmmmm


Jag passade på att tacka tjejerna för hjälpen med varsitt halsband från Änglshopen.
De var så fina tyckte jag, snabb levernas.
Jag kan verkligen rekommendera er att titta in där.
Just nu har hon specialerbjudande till morsdag.
Man fick ett extra hänge vid beställning över en viss summa.
Så jag fick en extra ängel.


Det blev en sen kväll med mycket prat, skratt och en del gråt.

Efter en behaglig sovmorgon var det dax för frukost.
Vilken känsla att bara gå upp och välja vad man ska äta.
Lite sånt och lite sånt, lite frukt och avsluta med en kaka.



Efter frukost hade vi en liten "samling", vi pratade lite om frälsarkransen och sen rev och slet vi i färgade papper för att illustrera våra liv.
Det blev mycket känslor, både positiva och negativa.
Tänk att man kan glömma/förtränga både roliga och tråkiga saker.
Det var jobbigt men frigörande.


Vilken helg det blev.
Först flytt och sen tjejhelg med masage och terapi.
Jag var mörbultad både kroppsligt och själsligt.
Men glad och lycklig.

2 kommentarer:

  1. Visst är det skönt att åka bort ibland?! Härligt tjejgäng du verkar ha. Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt uppdukat bord och söta små smycken. Vad skönt att du får lite hjälp med upppackningen, det är ganska jobbigt att flytta.
    Kram Anette

    SvaraRadera