torsdag 6 maj 2010

Färdig packad

Nu har jag packat HELA dagen.
Hade en kompis här som hjälp och jo vad vi packade.
I en del av vardagsrummet är det kartonger staplade.
Någonstans därunder finns två bord också.


Ett rum är fyllt med kartoner, ställningar, gardinstäner m,m.



Det här fick jag tips om av en granne.
Packa glasskåpet med täcken och kuddar för att stabilisera lite.
Hoppas att det funkar.


Nu finns det bara enstaka saker kvar, som tekoppen, vattenkokaren
och lite annat.
Men när jag för en stund sedan skulle ta en smörgås, fanns det ingen smörkniv.
Den är nerpackad någonstans.

Jag vet inte om jag vill räkna kartongerna.
Hur ska jag få plats med alla saker i min lilla trea.
Det blir nog till att rensa en gång till, senare.

Imorgon går flyttlasset!!!!

Jag vet inte om mitt internett kommer att funka med än gång,
så det kanske blir en bloggpaus.
Men jag återkommer och berättar hur det gick.

3 kommentarer:

  1. Inte lite saker du har! Hua vad hemskt att behöva plocka ner allt... En aning roligare att plocka upp allt och pynta... Ska bli spännande att se när du börjar få ordning. Lycka till!
    Kraaaam/ Anna

    SvaraRadera
  2. Hoppas att allt gick bra med din flytt. Synd att vi missade varandra, men jag fick ju prata med din trevliga mamma iaf. Både gunghästen och barnstolen åker med till Nöbbele så småningom.
    Jag får komma till Riala på bloggträff när du är på plats.
    Vi hörs.
    Kram och härlig helg

    SvaraRadera
  3. Ja, det blir alltid mer än vad man tror. Jag vill minnas att jag och min exsambo fick tillbaks 60 flyttkartonger med saker efter en brand och då var det ändå en hel del som inte överlevde, så saker det har man ...

    Här försöker jag ju börja packa med mig grejer hela tiden, men det känns som att det går väldigt trögt framåt.

    Lycka till med flyttandet! Jag hoppas du får hjälp av några extra starka armar.

    SvaraRadera