måndag 21 mars 2011

Vårtecken

Idag är det vårdagjämning,
bara ordet andas vår.
Nu blir dagarna längre än nätterna.

Här smälter snön som kom i torsdags.
Ni hör hur det porlar, rinner och skvätter eller hur.
 Jag har hittat snödroppar på ett min tomt, viste inte att det fanns några.
(Jag bodde ju inte här den här tiden förra året.)
Snödroppar är väl bland det vårigaste som finns!!!!
 Här har en hel rabatt kommit fram.
Till nästa år måste jag komma ihåg
att sätta lite mer tidigt blommande vårlökar. 
Snödroppar och våriris kanske
 Det här är någon typ av fettbladsväxt som jag inte kommer ihåg vad den heter.
Men vist är det fantastiskt att det finns gröna växter under snön.
Den lilla till vänster är nog kryptimjan.
På ett annat ställe på baksidan visar sej julrosor.
Jag hoppas att det är blomknoppar som kommer.
Efter flytten förra året är jag inte säker på att de tänker blomma men jag hoppas.
Julrosor är något av en favoritblomma.
 Ytterligare något som överlevt att flyttas.
Tulpaner, tror att de blir vita.
De har bara flyttats runt på tomten.
 Här är min barnkammarlåda som smält fram lite mer sen sist.
Det verkar vara något som överlevt vintern.

Mer vårtecken finns hos Humlebacken

3 kommentarer:

  1. Jag har 40 cm snö i trädgården.Hoppas det ser bättre ut när jag kommer hem från Stockholm på Onsdag. Är i huvudstaden i jobb tills dess. Kram

    SvaraRadera
  2. Mina planteringar i Täby ligger under snöhögen som jag har skottat upp under vintern. Där är det fortfarande långt kvar till "barmark". Men den som väntar på något gott ...
    Nästa vecka får jag se hur det ser ut på tomten i Småland. Det ska bli härligt.
    En bra vecka önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  3. Du har ju så många vårtecken du! Härligt. Får se vad som kommer att finnas på måndag, snön har försvunnit hos oss, äntligen, så kanske, kanske!
    Agneta kram

    SvaraRadera