måndag 14 mars 2011

Våren är på väg

Förra veckan skulle jag ju ha skrivit om Vasaloppet och sportlovet
som trots att de är riktiga vinterhändelser.
Men för mej är det ett säkert vårtecken. 

Men nu till veckans vårtecken.

Under veckan som gått har det varit en del plussgrader
och det har regnat en del.
Så snön har smält en hel del.
Jag åker på småvägar till jobbet och
förra veckan var det isigt och spårigt,
men nu är det barmark på vägen och torrt på sina ställen. 
Här har snön smält undan från en låda med småplantor
som jag hoppas har överlevt vintern.
Dottern var idag ute på baksidan och lekte i snön.
Hon gjorde en skog.
Det var "varmt" så hon hade bara en kofta och foppatoflor,
ja och klänning förstås.
Jag har sått lite fröer som ska stå inne och förhoppningsvis bli fantastiska plantor.
Den är olika sorters vivor, en gul blågull.
Jag vet inte riktigt om jag satt dom för sent eller för tidigt,
men nu är de sådda iallafall.
Under en promenad till en närliggande bro med barnen under söndagen
både hörde och såg vi svanar.

Vill ni se fler vårtecken titta in hos humlebacken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar