fredag 18 mars 2011

Badrummet är klart nästan

Jag hade tänkt vänta med att visa bilder på mitt nymålade badrum
tills det "nya" handfatet med underskåp kom upp.
Men det har av olika anledningar blivit fördröjt.

Här är innan målningen.
Vitt och slitet.
Det syns inte riktigt på bilderna hur slitet det var.
Hyllan under fönstret var målat i tre olika nyanser av vitt.
 Här efter det är målat.
"Ny" tavla köpt på loppis av tjejen som målade den.
Ängeln och hjärtat i fönstret har jag köpt hos
Mortobello möbler, på rea förståss.
En trevlig butik med många fina saker.
Jag önskar att jag hade råd att köpa deras omgjorda möbler som är fantastiska.
 Vad svårt det är att ta bra foton inomhus och dessutom mot en spegel.
Spegeln och skåpet köpte jag på loppis för ett par år sedan och har sen väntat på "rätt" plats.
 Den här tyckte jag var lite rolig.
Om nu toaborstar kan vara roliga.
 Toapappret måste ju också ha sin plats.
Jag har en hängare i samma stil som spegeln och skåpet,
men hittade ingen bra plats.
Hittade den här på en loppis.
Jag är nöjd med mitt nymålade badrum,
det blev lite roligare att vara där inne.

Nu väntar jag på att det nya handfatet med skåp ska instaleras.
Det är också begagnat men jag hoppas att det ska passa.
Har kommit på att jag behöver ett skåp till,
ovanför tvättmaskinen tror jag det finns en plats.
I det skåpet skulle jag ha handdukar ock liknande. 

Tänk att man aldrig blir klar liksom.

Som ni märker har jag använt mycket begagnat och saker köpta på loppis.
Färgen köpte jag när det var rea på färgaffären.
Jag tror att hela renoveringen med
färg, penslar, skåp, spegel mm kostat totalt 1000 kr.

Det tycker jag jag är helt överkommligt, även med min ansträngda ekonomi.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar