söndag 27 juni 2010

Överblommad syren

Satt här och läste lite,
fick plötsligt ett sug efter att gå ut och ansa de överblommade syrenerna.

Jag hade bara tänkt ta själva blommorna.
Men plötsligt kommer jag på mej själv att ligga på backen,
kravlande under syrenen för att komma åt grenar som behövdes tas bort.
I nyköpta "fin" shortsen.

Jag gick ut vid ca 21.30 och kom in nu 23.30,
för att det var för mörkt ute.
Bra var väl det, annars hade det kanske inte funnits någon syren kvar alls.
Den behövdes rensas ur ordentligt och jag måste nog finputsa lite till imorgon.

Men vad det känns bra att klippa bort döda grenar, terapeutiskt på något sätt.

Nu blir det duschen och sen sängen.
Jag fick med mej några fripassagerare in och som vill jag inte dela säng med.
Typ myggor, spindlar och en grön larv på någon centimeter.

1 kommentar:

  1. Hej! Du kommer säkert att få lön för mödan nästa år när syrenen har hämtat sig. Det blir mer kraft över till de grenar som är kvar.
    Ha det gott i värmen!
    Kram

    SvaraRadera