fredag 11 juni 2010

Den blomster tid nu kommer.............



Ja, inte blev det ett sånt väder som jag räknat med.
Att det skulle komma någon regnskur, ja.
MEN måste det stå som spön i backen under hela avslutningen.

Avslutningen var planerad och hölls utomhus för förskoleklasserna till 3an.
Även barnen som hade regnkläder var blöta in på skinnet.

Sen skulle det vara tårtkalas/picknick men det kunde vi ha inne i klassrummet.
Tack för det.

Jag och barnen fortsatte det blöta temat och åkte till simmhallen, en innehall.
Vi var där läääänge.
Dottern började nästan simma.
Hon har varit lite harig förut.
Men nu hittade hon en annan tjej att leka med och
den tjejen var mycket tuffare i vattnet.
Det smittade lite och jag hoppas att det håller i sej.

Jag hade tagit ledigt idag för att fira sonens första skolavslutning.
Så jag har nu också sommarlov.
Börjar inte jobba förrän 2 augusti.
Sommarlovet är en av de få fördelar man har i mitt jobb.
Jullovet är en annan.

Nu ska jag njuta av sommaren.

2 kommentarer:

  1. Vi hade det också regningt hade avslutning på skolgården. Men nu är barnen lediga till Augusti då börjar dom i 1.5 vecka sedan åker vi på semester det skall bli skönt efter denna persen som man går igenom. Vad skall ni hitta på i sommar. Vi hoppas på massor av sol och bad eller hur?

    Må gott Och Kram Antonija

    SvaraRadera
  2. Underbart med sommarlov! Måste vara perfekt när barnen går i skolan... Hoppas du har det bra nu. Du har i alla fall fått till ett vackert hem på väldans kort tid.
    Varm kram/ Anna

    SvaraRadera