onsdag 30 juni 2010

Syrenhäcken igen

Så här såg häcken ut när den blommade för ett tag sedan.
Vid blomning är ju alla syrener fantastiska tycker jag.

Så här blev det efter att kapar Lena varit framme.
Hoppas att det till nästa år visar sej i en fantastisk blomning och en tätare häck.

Men som ni ser här behöver jag krypa omkring och klippa bort döda, torra småkvistar.


Just nu känns det lite tungt att blogga.
Har sett att flera är lite Off just nu.
Men jag tittar runt hos er.
Fotar en del som jag tänker göra något av, men kommer liksom aldrig till skott.
Måste erkänna att jag någ är dålig på att avsluta saker.

Ha en skön sommardag.

2 kommentarer:

  1. Så underbart med syrener!!!!!! Det blir säkert jättebra nästa år ... eller iallafall nästa år igen...

    Jag tycker att bloggandet går i vågor. Ibland blir det flera inlägg per dag och periodvis nästan ingenting. Men det är ju inget måste att blogga så det är helt okej med glesa inlägg tycker jag :)

    SvaraRadera
  2. Ja du, du är inte ensam om att inte få så mycket gjort. Här är vi rätt trötta efter flytten och jag har försökt leta ordentligt efter nyckeln som pojkvännen lyckades tappa bort sista städdagen. Snacka om surt. Tyvärr så har han ju ingen aning om vart den kan ha tagit vägen, men han tror han tappat den i stan, men den kan ju ligga i någon av de otaliga lådor och påsar det blev på slutet ... Idag får jag väl sätta mitt sista hopp till att någon vänlig ängel lämnat in den hos polisen ...

    Annars finns det mycket att packa upp och en hel del att göra i trädgården också ... Det är ganska synd om växterna jag drev upp från frö i våras som ännu inte fått komma på plats ... Som tur är har jag två dagars ledigt så lite får bli gjort hoppas jag.

    Ha det gott i värmen!

    SvaraRadera