onsdag 30 juni 2010

Nya saker har hittat hit

Den här har jag suktat på länge.
Nu äntligen kunde jag köpa den.

Jag har tänkt att ha en del av mina Hoyor/Porslinsblommor.
(Bilden blev lite suddig tyvärr)

En gjuten ros får också stå på en av hyllorna.
Båda de här hittade jag hos Montebello Möbler.
De har så fina saker.

Den här klockan hittade jag på Loppisen jag kör förbi varje dag

Den här hittade jag också på loppisen.
Jag har alltid velat ha en pigtittare och nu hittade jag den "rätta".
Lite svårt var det att fota en spegel, de blev en del reflexer.

Enligt Feng Shui som jag blir mer och mer intresserad av ska man inte ha speglar i sovrummet, men jag tycker den är så söt och passar i mitt mer och mer romantiska rum.

2 kommentarer:

  1. Vilken söt hylla!

    Visst är det kul när man hittar saker man verkligen vill ha. Här råder väl snarare det omvända, det är så trångt att nya saker knappast göre sig besvär. Det enda jag fått köpa är jord och hinkar till tomaterna som ska få flytta in i växthuset. Bättre sent än aldrig sägs det ju.

    I övrigt kommer jag nog mest sakna mina tavlor, men jag får väl börja med att packa upp först innan de får komma upp. Det är bara så svårt att börja när man måste flytta på en massa först för att ens kunna börja ... Tja, det börjar väl bli dags att ta tag i det och tomatplanterandet idag.

    SvaraRadera
  2. Jo, bättre mår jag ju, men helt på topp är jag ännu inte. Jag har något skumt som spökar, men jag tror knappt att det är bihålorna. Det onda sitter högst upp på höger kindben, men det lustiga är att det är helt okey på morgonen, men förvärras under dagen, så framåt lunch strålar det ner mot käken och känns även i kindtänderna. Frågan är väl om det är spänningsrelaterat. Det har ju varit mycket runt flytten och ännu har jag inte fått besked från hyresvärden om vad jag blir ersättningsskyldig för tapeterna efter Rullans rivande. Visst jag fixar det ekonomiskt utan problem om det blir som hyresgästföreningen trodde, men det är alltid otrevligt att inte veta omfattningen.

    Idag har jag i alla fall fått upp grejer ur 5-6 flyttkartonger och äntligen röjt ut sambons två fåtöljer som vi inte skulle behålla. Det ger åtminstone lite mer svängrum. Imorgon får jag väl fortsätta innan det blir kvällsjobb.

    SvaraRadera