lördag 12 oktober 2013

Organisera garderober

Man flyttar till nytt sälle,
ställer/lägger in saker i skåp och lådor
som man tror ska vara bra och fungera.
 
Har bott här ett tag nu och
märker att det inte riktigt funkar som jag tänkt.
Blir bara irriterad när saker inte får plats,
ramlar ut eller att dörrarna inte går att stänga.
 
Nu är det tid att försöka att rensa i röran.
 
Det som nog är byggt och tänkt som linneskåp är bara 36cm brett.
Inte vet jag om jag har ovanligt mycket handdukar och lakan.
Men de har inte fått plats i alla fall.
 Skåpet bredvid är 56 cm brett
och där har jag haft pysselsaker och spel.
Det blev rörigt.
Linneskåpet ser ut så här invändigt.
 Tycker att en det är ganska läckert.
 Nu har jag flyttat lakanen till det större skåpet
och fått lite bättre ordning och överblick.
Hoppas det håller i sej ett tag.
 Spelen fick flytta till det smala skåpet.
 Pysslet har flyttat till en skänk som också står i hallen.
Sortera och rensa får jag göra en annan gång.
 
Idag var det också klädbytardag i en av kyrkorna.
Det brukar vara en trevlig dag.
Med fynd, fika och några pluskronor i plånboken.
Hittade inte så mycket kläder idag.
 
En grå tunika till mej och en kofta till dottern
Men de här sakerna fick följa med hem,
till det fantastiska priset,
20 kr.
 Har ett tag letat efter en tvålpump,
men har inte velat betala de pengar som affären vill ha.
 Passar bra på lilla toan tycker jag (än så länge)
De här klokorna föll jag för.
Vet inte riktigt var jag ska ha dom.
Just nu hänger de bredvid balkongdörren.
 
En hel del kläder blev det kvar också.
De ska jag nu ta bort lapparna från och
sen skänka allt i någon "låda"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar