onsdag 2 oktober 2013

Lilla toan klar

 

Lilla toan färdig

Den har varit färdigmålad ett tag.
Men jag har inte kommit mej för att blogga på ett tag.
Livet kom emellan.
 
Jag trivs mycket bättre med den nu.
Lite svårt blev det att se rätt färg på väggen.
Men den är ljust gul, åt citron hållet.
Det rutiga golvet är kvar förstås.
Men jag tycker att det kommer mer till sin rätt nu.
På en loppis i somras hittade jag en här fina spegeln.
Tror jag betalade 40kr.
Tycker den passar bra i min lilla toa.
 
I flytten har jag också hittat tvålar
som jag fått vid olika tillfällen.
Nu är det dax att börja använda dom.
Just den här tvålen är en olivtvål.
Härlig att använda och luktar gått.
Det är ganska trångt och det finns bara plats för toa och handfat.
Ett annat loppisfynd är den fyrkantiga korgen som står bakom toastolen.
Passar perfekt till att ha toarullar i.
 

Lite förebilder måste jag ju visa också.

Väldigt randigt var det.
I flera sorters brunt.
Det blev väldigt mörkt i ett så litet rum.
Tyckte inte heller att tapeterna passade till golvet.
Varken färgen eller att ha randigt och rutigt bredvid varandra.
Det blev så kantigt på något sätt.
Men den gamla lampan tycket jag var charmig,
så den får vara kvar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar