måndag 7 oktober 2013

Nyckelrings ugglor

Jag har sett olika sorters ugglor
på en massa ställen den senaste tiden,
eller det har varit ett bra tag nu.
 
Har varit sugen länge på att virka några.
Började på ett par i våras men de måste nog betraktas som Ufon nu.
De försvann lite i flytten, både själva arbetet och lusten.
Jag hittar dom nog igen så småningom.
När alla kartonger äntligen är uppackade, när nu det blir.
 
Nu har jag i alla fall fått till ett par.
Jag och sonen har fått ugglor på vara nycklar.
Nu känner jag direkt vad som är hemnycklar,
när jag stoppar ner handen i väskan eller fickan.
Förut behövde jag ofta leta länge efter dom.
 
Sonen såg min och ville förstås också ha, men den blå.
När han nu nyligen fyllde år, fick han både hem och uggla.
Dottern vill ju också ha förstås, men ljusblå.
Det blir nog till henne också var det lider.
 
Mönstret hittade jag hos så virkat.
Det är en väldigt kreativ och härlig blogg
som jag gärna och ofta tittar in hos.
Gör det du också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar