söndag 17 oktober 2010

Veckans rensning


Så, nu har det gått en vecka på rensa i röran utmaningen.

Jag skulle rensa bort betalningsmottagare och annat som jag inte använder på min bank.
Det har jag nu gjort (men hur visar man det på bild).

Det kändes jätteskönt.
Kan ni tänka er.
Jag hittade mottagare som jag inte använt på flera år.
Nu blir det förhoppningsvis lättare att hitta det jag ska när jag ska betala räkningar.

Jag passade också på att rensa upp bland mina kvitton.
Jag försöker att spara kvitton och sätta in i min typ av kassabok.
För att få lite bättre koll på vart pengarna går.
Iden är att jag ska göra det minst en gång i månaden.
Det har jag ju inte gjort förståss, det är svårt med nya vanor.

Alla dom här kvittona har legat i en korg i köket och
ropat på mej sen i augusti.
Innan jag började trodde jag att det bara var september som låg efter.
Nu är de iallafall insorterade och uppskrivna.

Inte för att det blir mer pengar över,
men kanske jag lär mej att inte impulshandla.

Nästa vecka tänkte jag ta tag i mina garderober i hallen.
Tänk att det är så svårt att ha ordning i garderober.
Till den här linneskåpsliknande garderoben har jag hittat två hyllor till.
Dom ska jag sätta in och ta bort trådbackarna.

Lakanen ska i en annan garderob istället.
Här ska damsugaren få bo tillsammans med lite pysslesaker tror jag
Jag hoppas att jag lyckas få till det på den här veckan så att jag har något att visa.

2 kommentarer:

  1. Det verkar vara en bra och nyttig utmaning du har tagit tag i. Tilltalar mig. Sen återstår ju bara att inte samla på sig så himla mycket hela tiden, och det är det som är det svåra tycker jag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. ..och nu hittade jag till dig. Det var en bra idé att rensa bort gamla bet.mott. i datorn. Har jag tänkt länge, men så tänker jag: jag gör det nästa gång...
    Det där med kvitton har jag också prövat på, att spara och därför få lite mer koll. Men jag har återgått till okoll tyvärr.
    Vi hörs säkert vidare i all vår rensning framöver.

    SvaraRadera