lördag 2 oktober 2010

Tänk att det blommar så mycket i oktober

Lite bilder från min trädgård.
Jag är så glad att jag har lite höstblomning i min trädgård
I min förra hade jag mest blomning under vår och försommar.
Mitt mål är att det ska vara blomning och vacker underr hela året.


Det här vinröda lejongapet
är en av de få växter som fanns när jag flyttade hit.
Jag tycker jättemycket om det.
Mörk fänrikshjärta.
Jag har väntat hela sommaren på att få se den blomma.
Jag köpte den i våras.
Titta vad jag hittade.
Jag åt genst upp den förståss.
Mmmmmmmmmmm.

Ha en trevlig helg

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Blommorna ger inte upp så lätt. Men du har väldigt mycket som blommar i din trädgård.
    Ha en bra helg!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Oj, vad det blommar och vad du pysslar. Jag var lite sugen på att köpa julrosor för 59 kr styck till rabatten bredvid gången som ska breddas, men frågan är när jag kommer mig för det ... Det är kanske bättre att vänta till nästa år. I övrigt blev det en vinbärsbuske och några jordgubbsplantor så nu får jag väl sätta fart med skottkärran för att fylla den sebaste odlingslådan med jord.

    SvaraRadera
  3. Ha en bra vecka! Nu är jag i Småland och träffar mina barnbarn, hela veckan. Kram från Eva Linnea

    SvaraRadera