tisdag 12 oktober 2010

Sjukskriven igen!!!! = tid att virka julklapp

Igår gick jag till läkaren eftersom jag haft ont i foten eller hälen sedan augusti.
Det har gjort ont till och från men hela tiden blivit värre.
Nu har jag svårt att gå och ont hela tiden.
Igår blev jag rönkad både "vanligt" och med ultraljud,
för att se om det var någon fraktur eller propp.
När jag läste svaren har jag förstått att jag har hälsporre.
Bild hittad på Wikipedia

Nu är jag sjukskriven till den 25/10.
Jag vet inte om det blir länge eller om det räcker med det.
Behandlingen verkar långvarig men det verkar finnas en hel del hjälpmedel.
Jag står och går på stengolv hela dagarna och det underlättar inte läkningen. 

Jag tänkte passa på att göra en i alla fall en julklapp under tiden.
Jag tänkte virka den här toalettpappershållaren.

Min mamma har ett landställe mitt i skogen i Härjedalen.
Det nya utedasset blev klar i sommras.
 Jag tycker att det vore trevligare att ha extra toapapper i något snyggt
istället påsen rullarna kommer i.

När jag virkat lite mer kommer jag att visa bilder.

2 kommentarer:

  1. Sköt om dig och din fot! Hälsporre kan tyvärr ta väldigt lång tid innan det blir bra eller iaf bättre. Kram Eva Linnea

    SvaraRadera
  2. hej Lena, tråkigt med din fot, hoppas du kan njuta av hösten ändå. Och så får du ju mer tid till din favoritsysselsättning. Vila nu

    SvaraRadera