måndag 19 juli 2010

En vecka i stugan

Jag och barnen åkte tillsammans med min mamma till hennes stuga i skogen.
Den ligger vackert i utkanten av en mindre samlign hus (5 st) vid Vemans strand.
Tyst lungt och skönt.

Från förstukvisten ser man den lilla boden och utedasset.



Utsikten är helt underbar tycker jag.
Det är så härligt att komma hit upp till tystnaden, det har jag gjort sen jag var barn.
Stugan var från början min mormors.

En dag var vi på akution, det var första gången för mej och det var riktigt roligt.
Att se/höra budgivningen var kul och vist drogs man med av stämningen.
Fyndade lite till löjligt låga priser.

Just den här aktionen var vid en gammal stamp där man förr gjorde vadmanstyg.
Härligt spännande med allt vatten tyckte barnen.

Här är forsen nedanför bron.
Det är något specielt med vatten, specielt forsande.

En liten fiskestund blev det också.
Men till nästa år blir det nog någon typ av kastspön,
det är så svårt att komma utanför vassen och till lite djupare vatten.

Vi har också varit på marknader, fikat på fäbovall m.m
Jag hittade på marknaden en ny plånbok och en liten svart ryggsäck i skin.
Jag har letat efter båda länge men inte hittat något som jag tyckt om förut.

Vi har haft en härlig vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar