torsdag 22 juli 2010

Rosendals trädgård

Idag har jag varit på Rosendals trädgård tillsammans med min förra granne.
Redan första gången som jag jag såg henne kändes det som att hitta en sedan länge saknad vän.
Medans vi var grannar, ca 1år, har vi haft många, långa samtal över en kopp te.

Tänk om man kunde packa ner de grannar som man tycker om i en av flyttkartongerna och sen packa upp tillsammans med de andra sakerna som man tycker om.
Jag saknar henne verkligen,
våra spontana samtal och ett glatt HEJ när man kommer förbi.

Nu hade vi iallafall en jättetrevlig dag.





Den här fina blommuppsättningen stod mellan borden.

Här satt vi i skuggan under ett stort vitt parasoll.

Vi drack Rosendals eget örtte,
kardemummakaka med rabarber och så ekologisk vanilinglass.
Mmmmmmmmmmmmmm











En tur till till butiken måste man ju också ta.
Utanför låg dessa grönsaker och var vackra.
















Eftersom jag älskar örter gick vi till örtgården.
Innanför välvda häckar och med två stora ägg på marken nedanför har de örter i större grupper.
Så vackert och härligt.

Ängeln är väll fin.







Här är en närbild på Ängeln.
Den skulle gärna få stå i min trädgård istället.



Så lung och rogivande.














Lavendel och oregano bredvid varandra.

Ni skulle ha sett alla humlorna som arbetade bland blommorna.
Det var ett väldigt surrande.
Men det var svåra att ta kort på.







Den här fjärilen flög också omkring.
Lite lättare att fota och vacker den också.




Tänk om man kunde ha så här mycket lavendel eller oregano på ett ställe.
Det kan man väll förståss men det blir ju ganska tråkigt när den inte blommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar