söndag 25 april 2010

Shoppingdag

Idag har varit en sån där oplanerat bra dag.
Som det blir ibland när man inte planerar men det blir fantastiskt ändå.

Jag skulle åka och hämta men dator som har varit inlämnad,
hade tänkt köpa ny dammsugare också.
Det låter ju inte så underbart eller hur.

Men jag frågade min fina granne om hon skulle följa med,
jag tyckte det skulle vara trist att åka själv.
Hon ville, men hade lite ärenden i Täby centrum först.

Vi åker till Täby och shoppar loss båda två.
Jag hittade en vårig klänning/tunika som jag verkligen trivdes i.
Den var med ljus botten och ljusgröna och ljusgrå lite större blommor på.
För att den inte skulle vara alldeles för avslöjande
köpte jag ett ljusgrönt linne att ha under.
Nu blir den bra till byxor men till sommaren kan jag nog ha den som klänning.
Oj, det är flera år sedan jag hade klänning.

Extra bonus är att min grå bambusjal som precis blev klar passar jättebra till.

Sen skulle grannen titta på skor och vad tror ni händer.
Jo, jag hittar ett par sköna vårskor, lite tuffare.
Svarta med silver detaljer.

Så var det dax att fylla på energin lite.
Efter lite irrande hittade vi ett fik,
vi behövde verkligen något att äta och dricka.

Nu var det dax att åka till Arninge och hämta datorn.
Jättetrevlig tjej i kassan.
En liten söt blå dammsugare fick följa med hem också,
till ett överkomligt pris.

Det som skulle bli en snabbt hämtande av datorn,
blev en trevlig shoppingdag med mycket prat och skratt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar