torsdag 22 april 2010

Trött, trött, ont, ont och nya virkprojekt

Ytterligare en jobbig dag på jobbet.

Ja, själva jobbet är inte så ansträngande.
Men eftersom de bygger om är ljudet oronbedövande.
De bilar upp golvet samt borrar någonstans, antagligen i källaren.
Detta oljud och ständiga vibrerande gör att jag blir så trött, trött och orkeslös.

Efter jobbet åkte jag och hämtade pengar på en seckond hand butik för inlämnade leksaker.
Sen hade jag tid både hos min kurator och min psykolog.
Dubbelbokad hade jag lyckats bli.
Det blev sista gängen hos kuratorn då jag inte tycker att det ger något.
Vi har liksom inte "klickat".

Hade hoppats på att bli heltidssjukskriven tills efter flytten, men det gick inte.
Jag hade trott att jag skulle mån mycket bättre när allt ordnat sej och vist mår jag bättre än när det var som värst. Men inte mår jag bra.
Blev iallafall halvtidssjukskriven till sista juni och han tyckte att jag skulle prova att jobba hela dagar och sen vara ledig hela dagar och vila ordentligt.
Ska pröva och se om det blir bättre.
Ska bara se om jag kan få min chef att förstå att det skulle vara en bra ide.

Så har jag nog lyckats sträcka mej i ryggen eller något.
Har haft väldigt ont i ryggen i flera dagar. Så ont att jag inte kan sova eller vaknar med kramp. Har svårt att lyfta, vrida mej och går konstigt.
Det var väl bra planerat nu när jag ska packa och flytta.

Om det nu är någon som har orkat läsa så här långt ska jag sluta gnälla.
För pengarna som jag fick från leksaksförsäljningen köpte jag nytt garn eller två.

Jag har nu virkat klart mina mormorsrutor eller det ena garnet tog slut.
Så nu ska jag "bara2 försöka virka ihop dom till en lite filt tror jag att det blir
Det blev lite drygt 80 rutor som är ca 8x8 cm.
Imorgon ska jag försöka lägga ut rutorna och se hur många jag ska har på varje sida.

Min grå sjal av bambugarn är jag inne på sista nystandet på och blir nog snart klar med den också.

Så vist MÅSTE jag ha ett nytt garn eller två.

Det blev ett mörkgrönt bambugarn, Freedom Gorgeous, som jag också tänkte göra en filt av. Den kanske inte heller blir så stor.
Borde haft 12-14 nystan men det fanns bara 10. Det är 500g garn.

Det andra garnet är ett akrylgarn, Himalaya Merca Batik, 4 st 100g nystan.
I en svart, vit, grå, stålgrå melering.
Tänkte virka den här sjalen som jag hittat hos Frisky Frog.
Min blir nog inte lika stor som hennes eftersom de bara hade 4 nystan av den här färgen, som de inte ska ta in igen.
Funderar på om jag skulle gå tillbaka och köpa ett nystan i matjande färg och ha som kant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar