tisdag 13 april 2010

Nu händer det saker

Jag har ju inte skrivit på ett tag.

Det har närmats sej datumet då jag skulle vara ute ur min nuvarande bostad.
Skulle varit ute till sista april. Har varit lite eller mycket nervös.

Nu har jag hittat ett nytt litet radhus i Riala.
En liten tre är det, men med större tomt en vad jag har här.
Flyttar i början av maj är det tänkt. Har bara lite svårt att hitta fytthjälp.
Men det ska bli så kul att börja om på nytt.
Möblera som jag vill med mina saker.
Det kommer nog att bli väldigt annorlunda mot hur det ser ut här.
Jag är så glad att det är en trädgård, med fram och baksida och två uteplatser och eftersom det är en hörntomt kan man gå runt.
Jag bara längtar tills jag är där.

Sen har min nyköpta dator dött och är nu inlämnd på service. Det ska ta 3 veckor innan den är fördig, sitter nu med en provisorisk lösning.

Sen verkar det som om min kamera inte har lust längre.

Nu ska jag försöka skriva lite oftare.

3 kommentarer:

  1. Kul att du är tillbaka igen. Vi väntar nog alla med spänning på att få höra att det kommer att gå bra för dig vid flytten och nya hemmet och allting.
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Hurra! Härligt att läsa att det verkar ordna upp sig för dig och barnen. Jag har inte mycket att erbjuda när det gäller flytthjälp ( i bilväg alltså) men jag är stark och har två friska armar. Hör av dig om du vill ha min hjälp.
    Kram Eva Linnea
    PS Riala? Ligger det upp mot Norrtälje? DS

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du hittat ett nytt härligt boende. Som tur är brukar det mesta i livet lösa sig i sinnom tid, men ibland är det tufft att vänta tills stunden infinner sig.

    Här blir det snart också flyttkaos även om jag har knappt tre månader på mig att flytta in hos pojkvännen. Först ska vi bara få färdigt vardagsrummet och röja ur ett förråd sedan tidigare ägare, detta har jag tjatat om i flera år nu ... Nu har han ingen återvändo längre.

    Lycka till med nya hemmet!

    SvaraRadera