tisdag 2 mars 2010

Vårteckensutmaning




Vad jag önskar att de här stod i min trädgård och blommade,
istället för på mitt köksbord.

Men nu var det vårtecken som vi skulle rapportera.

Det har i helgen varit plussgrader och vått och slaskigt på vägarna.
Det gav iallafall hopp om snösmälting.

Men det allra största vårtecknet är ju fåglarna.
Fåglarna som sjunger som tokar. Det är så vackert och hoppingivande.

Sen är det ju förståss ljuset,
att det är ljust när jag hämtar från dagis/skola.

För mej personligen är det en vårkänning att jag har börjat jobba igen
efter flera månaders sjukskrivning.
(Därav det sena inlägget, jag var helt slut efter att ha jobbat halva dagen igår.)
Väl tillbaka på arbetet fick jag veta att jag antagligen kommer att få en annan tjänst till hösten. Men det är väll ett höst tecken det.

Här kan du se andra vårtecken från övriga landet.

1 kommentar:

  1. Nu verkar det långt, långt, långt till våren! Mer snö och kallt igen, burrrrrrra!!!!
    En värmande kram till dig från Täby

    SvaraRadera