lördag 13 mars 2010

Förrådet rensat

Jag har ett förråd i min carport.
Där har vi lagrat skräp som alla andra.

Men när vi skulle städa till foto inför visningen,
slängde X;et ner en massa saker i flyttlådor.
Allt från barnens vattenfärger och spel till gamla tidningar och räkningar.
Smart va!!!

Nu har jag iallafall tagit upp och rensat alla lådor.
Det blev inte så mycket kvar.
Kunde slänga mycket.

Nu finns det lite större skräp kvar.
Sånt som man måste frakta bort med släp.

Mina snälla grannar och jag ska hyra ett släp tillsammans när snön har smält.
Vi har båda haft en "paveljong" på altanen som har rasat ihop under all snö.
Dom har fixat en del hemma som det blivit bråte av och jag har allt som måste röjas bort från carport, garderober och vinden.

Det är så bra när man kan hjälpa varandra.

Men jag rensar vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar