lördag 13 mars 2010

Melodifestivalen och takdropp

Melodifestivalen är väll ett vårtecken så gått som något.
Det är ju ett återkommande inslag på våren.

I år var första gången på år och dag som jag inte somnade under programmet.
Inte för att jag egentligen tyckte att det var bättre eller
mer intressant än andra år,
utan mer för att jag kollader runt bland lite bloggar under tiden.

I veckan som gick har jag suttit ute på altanen och fikat en stund,
alldeles invid väggen.
Där har det smält lite så att jag fick dit en stol.
Varje dag hackar jag lite på snön och isen som täcker min uteplats,
med nästan meter höga drivor.
Jag har ett stuprör i ena hörnet och där skvalade det så härligt
av smältvattnet från taket.

Fåglarna kvittrar som galningar och barnen behöver ha galonkläder

Nu blev det tydligen fel dag och datum när jag publicerade inlägget.
Som ni ser började jag skriva det i lördags, men fortsatte idag.
Vet inte hur jag ska ändra datumet så det får vara så här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar